EGOITZA ELEKTRONIKOAREN PRESENTAZIOA

EGOITZA ELEKTRONIKOAREN PRESENTAZIOA

 

XXI. mendeari hasiera emateko, zerbitzu telematiko seguruen erabilera sustatu eta sendotu nahi izan du Guardia Zibilak, unibertsitate-komunitatearen barruan eta beste erakunde batzuekiko harremanetan.

Erronka teknologiko hori osatzen duten jarduerak 2005eko ekainean onartutako "Administrazio Elektronikoranzko" plan estrategikoarekin eta Administrazio Elektronikoaren web-atari bat sortuta hasi ziren. Web-atari hau administrazio elektronikoko zerbitzuak herritarrei hurbiltzeko sortu zen, bai eta zerbitzu horiek erabiltzeko beharrezkoak diren tresna eta ezagutza guztiak emateko ere; hori izan zen Guardia Zibilaren Egoitza Elektroniko honen aurrekaria.

Guardia Zibilaren Egoitza Elektronikoa berrituta, gure erakundeak urrats garrantzitsua egin du bere garaian Herritarrek Zerbitzu Publikoetara Sarbide Elektronikoa izateari buruzko ekainaren 21eko 11/2007 Legeak ezarritako agindua betetzeko. Lege horrek administrazio publikoekin bitarteko elektronikoen bidez harremanetan jartzeko eskubidea aitortzen zien herritarrei, eta bat egiten du urriaren 1eko 39/2015 eta 40/2015 legeek osatzen duten egungo arau-esparruarekin. Administrazio-prozedurari buruzko erregulazio guztia sistematizatzeko aukera ematen dute, funtzionamendu elektroniko osoa duten prozeduren arintzean sakonduz.

Egoitza berriaren bidez, erakunde honek hainbat zerbitzu eta prozedura jartzen ditu herritarren eskura (arian-arian beste batzuk erantsiko zaizkie). Horietan, interesdunekiko harremana on-line egin ahal izango da, eta horrek denbora asko aurreztea eta aurkeztu beharreko dokumentazioa nabarmen murriztea dakar.

Egoitzako orri nagusitik zuzenean sar daiteke "erregistro Elektronikoa" atalera. Horren bidez, administrazio-idazkiak, -eskaerak eta -komunikazioak telematikoki aurkez daitezke, INT/2936/2009 Aginduan aurreikusitakoaren arabera.

Prozedurekin batera, Iragarki Taularen zerbitzua gehitu da, gure administrazio- eta gobernu-organoen jardunari bizkortasun eta gardentasun handiagoa emateko asmoz. Iragarki-taula horretara urteko 365 egunetako 24 orduetan sar daiteke Internetera sartzeko edozein lekutatik. Bertan, Guardia Zibilaren organoen eta zerbitzuen ebazpenak eta administrazio-egintzak argitaratuko dira, ordezkoak edo osagarriak, adierazitakoaren arabera.


Guardia Zibilak sinadura elektronikoko sistemak onartuko ditu egoitza elektronikoaren bidez jarduteko. Sistema horiek bat etorri beharko dute Sinadura Elektronikoari buruzko abenduaren 19ko 59/2003 Legean ezarritakoarekin, eta egokiak izan beharko dute parte-hartzaileen identifikazioa eta, hala badagokio, dokumentu elektronikoen benetakotasuna eta osotasuna bermatzeko, eta bateragarriak izan beharko dute erakundeak dituen baliabide teknikoekin. Herritarrek sinadura elektronikoko sistema hauek erabili ahal izango dituzte Guardia Zibilarekin harremanetan jartzeko: Nolanahi ere, Nortasun Agiri Nazionalean sartutako sistemak, sinadura elektroniko aurreratu edo aitortuko sistemak (ziurtagiri elektroniko aitortuan oinarritutakoak barne), bai eta erabiltzaile gisa aldez aurreko erregistro batean hitzartutako gakoen erabileran, bi aldeek ezagutzen duten informazioaren ekarpenean edo beste sistema ez-kriptografiko batzuetan oinarritutako beste batzuk ere, kasu bakoitzean zehazten diren baldintzetan.

Herritarrak Guardia Zibilaren Egoitza Elektronikoarekin harremanetan jarri ahal izango dira Egoitza Elektronikoaren "postontziaren" bidez.


Herritarrek eskuragarri izango dute, Guardia Zibilaren Egoitza Elektronikoan, egoitzako prozedura eta zerbitzuetara sartzeko erabiliko den ordenagailu pertsonalean instalatzeko behar den softwarea. Era berean, irisgarritasun-politikak betez, azalpen bat emango da nabigazioa erabiltzaile bakoitzaren beharretara egokitzeko.

Egoitza elektroniko hau martxan jartzea teknologia berriek ezartzen duten errealitatera egokitutako administrazio modernoa lortzeko prozesuaren hasiera besterik ez da; giza baliabideak eta baliabide materialak ez ezik, prozedurak eta jarduteko moduak ere egokitzea. Ziur gaude hori guztia gure Erakundearekin harremana duten herritarren onerako izango dela.